امور کتابخانه های اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان

این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی دقیق و سریع به تمامی روسای محترم ادارات، مسئولین محترم کتابخانه ها و کتابداران محترم در مورد فعالیت های مربوط به کتابخانه ایجاد شده است.

امور کتابخانه های اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان

این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی دقیق و سریع به تمامی روسای محترم ادارات، مسئولین محترم کتابخانه ها و کتابداران محترم در مورد فعالیت های مربوط به کتابخانه ایجاد شده است.

پیوندها

۱۷ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

۲۵ تیر۱۵:۲۲

به اطلاع می‌رساند از این پس، موارد عضویت رایگان و نیم بهاء مندرج در کتاب مجموعه دستورالعمل‌های اداره کتابخانه‌های عمومی، در کاربرگه عضویت به صورت خودکار اعمال می‌شود. بدین ترتیب پس از انتخاب یک گزینه از کشوی نوع عضویت، به صورت خودکار، تخفیف مربوطه درج می‌شودبرای مثال، اگر فرد همیار کتابخانه باشد (فردی که خدماتی ارزشمندتر یا برابر حق عضویت انجام می‌دهد، صفحه 51 بند و دستورالعمل)، با انتخاب گزینه همیار کتابخانه در کاربرگه عضویت، عضویت رایگان برای او به صورت خودکار اعمال می‌شود و نیازی برای اعمال به صورت دستی نیست.

 

سیروس امیدی فر | ۲۵ تیر ۹۳ ، ۱۵:۲۲
سیروس امیدی فر | ۲۵ تیر ۹۳ ، ۱۲:۴۲
سیروس امیدی فر | ۲۱ تیر ۹۳ ، ۱۷:۳۴
۱۷ تیر۰۹:۳۰

با سلام خدمت تمامی همکاران گرامی ، کتابداران عزیر و کاربران محترم 

بخش تماس با ما و بازخوردی که در تمامی صفحات در دسترس است برای اطلاع از مشکلات شما عزیزان و رفع آنها است و ارسال بازخوردها نه تنها باعث بهبود سامانه بلکه باعث اطلاع ما از مشکلات و همچنین نظرات شما عزیزان می شود . لطفا در زمان استفاده از این امکانات موارد زیر را مد نظر قرار دهید: 

- ما اطلاعی از اینکه در ذهن شما چه می گذرد نداریم پس لطفا مشکل را کامل شرح دهید، توضیح بیشتر باعث زودتر به نتیجه رسیدن می شود .

- لطفا قبل از اینکه نسبت به ارسال بازخورد اقدام کنید یکبار دیگر اطلاعات ورودی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مشکل از اطلاعات وارد شده ویا نحوه استفاده نادرست و یا عدم آگاهی شما از نحوه کارکرد بخش مورد نظر نمی باشد. این کار باعث می شود که وقت هدر نرفته و مشکلات سایر دوستان سریعتر رفع شود .

- حتما در زمان ارسال بازخورد اطلاعاتی که باعث بروز خطا شده است را ارسال کنید تا پیگیری مشکل برای ما امکان پذیر باشد ، برای مثال اگر با تمدید کاربری مشکل دارید حتما نام کاربری را ارسال کنید و برای تمامی بخش ارسال اطلاعات کلیدی کمک شایانی به رفع مشکل شما خواهد کرد.

- از ارسال بازخورد با متن خالی و بدون توضیح خودداری کنید چون تنها باعث اتلاف وقت ما خواهد شد و از این به بعد بازخورد های این چنینی به هیچ عنوان ترتیب اثر داده نخواهد شد.

- لطفا از ارسال مشکل از طرق مختلف خودداری کنید تنها از یک روش کافی است و نیازی به ارسال یک مشکل هم از طریق بازخورد و هم از طریق تماس با ما نیست.

- تمامی بازخورد ها مطالعه شده و بر اساس اولویت بررسی و رفع می شود و ارسال مکرر یک درخواست تنها با عث کندی کار ما خواهد شد

- بخش نظر سنجی برای بیان مشکلات نیست ، لطفا از بیان مشکلات در بخش نظر سنجی خود داری کنید زیرا ترتیب اثر داده نخواهد شد.

- تمامی مشکلات بررسی خواهد شد چه یک نفر مشکل را اعلام کرده باشد چه 100 نفر ، پس لطفا اگر در کتابخانه شما همکار شما مشکل را اطلاع داده است شما دیگر آن را ارسال نکنید.

- در صورتی که اطلاعات تماس شما در مشخصات کاربری شما وجود ندارد حتما در پیام ارسالی یک شماره تماس ارسال کنید تا در صورت نیاز به پیگیری تلفنی این امکان وجود داشته باشد.

- پس از بررسی درخواست شما و در صورتی که نیاز به توضیح باشد حتما برای شما پیامی ارسال میشود ، عدم ارسال پیام به منزله عدم رسیدگی به مشکل شما نمی باشد و ممکن است که رفع مشکل شما نیاز به بروزرسانی سامانه داشته باشد که در این صورت حداکثر 1 هفته به طول میانجامد (البته زمان 1 هفته بسته به زمانبندی ما برای بروز رسانی سامانه ممکن از کمتر و یا بیشتر شود)

- ما همواره در حال تغییر و توسعه سامانه هستیم ، برخی مواقع ممکن است خطای رخ داده مقطعی و به دلیل کارهایی باشد که ما در حال انجام آن هستیم و پس از پایان کار ما خطا رفع می شود ، در این موارد لطفا عجولانه اقدام به ارسال بازخورد ننمائید و اگر قبل از بروز خطا بخش مورد نظر شما مشکلی نداشته و ناگهانی دچار خطا شده است لطفا حداکثر چند ساعت صبر کنید و پس از بررسی مجدد اگر خطای مورد نظر همچنان باقی بود آنگاه اقدام به ارسال بازخورد نمائید

- در نهایت هم اگر توضیح مشکل ایجاد شده برای شما توسط تماس با ما و یا بازخورد دشوار است همیشه می توانید با استفاده از شماره تلفن های موجود در صفحه تماس با ما مشکل خود را به صورت تلفنی اطلاع دهید.

پیشاپیش از همکاری شما سپاسگزاریم 


سیروس امیدی فر | ۱۷ تیر ۹۳ ، ۰۹:۳۰
۱۶ تیر۱۲:۲۲

مسیر دسترسی به این امکان برای عضو: ثبت نام [دکمه ثبت نام در بالای صفحه، کنار شمایل خانه قرار دارد]

مسیر دسترسی به این امکان برای کتابدار: مدیریت--کاربران--تأیید عضویت

مزایای ارائه درخواست عضویت آنلاین عبارتند از:

- افزایش دقت ورود اطلاعات با ورود اطلاعات شخصی هر فرد به سامان

- افزایش سرعت عضویت

- صرفه جویی در هزینه ناشی از استفاده از کاربرگه های عضویت

سیروس امیدی فر | ۱۶ تیر ۹۳ ، ۱۲:۲۲
۱۶ تیر۱۱:۴۵

مسیر دسترسی به این امکان برای عضو: جستجو -- نمایش جزئیات کتاب مورد نظر -- رزرو مدرک

مسیر دسترسی به این امکان برای کتابدار: امانت و رزرو--مدارک رزرو شده

در هنگام استفاده از امکان رزرو، 8 پیام ممکن است به اعضای کتابخانه نمایش داده می شود: 

1-  اجازه رزرو برای شما وجود ندارد. (به علت غیر فعال شدن حساب کاربری)

2-  عضویت شما به پایان رسیده است،لطفا جهت تمدید عضویت به کتابخانه مراجعه نمائید.

3-  میزان بدهی شما بیش از حد مجاز است، جهت تسویه بدهی خود به کتابخانه مراجعه نمائید.

4-  شما اجازه امانت و رزرومدرک را ندارید.

5-  عضویت شما عضویت سراسری نمی باشد و نمی توانید در کتابخانه ای غیر از کتابخانه خود کتاب رزرو کنید.

6-  کتاب مورد نظر با موفقیت رزرو شد و شما 2 روز مهلت دارید تا کتاب را امانت بگیرید در غیر این صورت درخواست رزرو شما از سیستم حذف خواهد شد.

7-  درخواست رزرو شما ثبت شد ، زمانی  که کتاب به کتابخانه بازگشت داده شود پیامی برای شما ارسال می شود. از زمان ارسال پیام شما 2 روز برای دریافت کتاب خود زمان دارید. در صورت عدم مراجعه درخواست شما از سیستم حذف خواهد شد.

8-  شما این مدرک را رزرو کرده اید.

در هنگام استفاده از امکان رزرو، 6 پیام ممکن است به کتابدار نمایش داده می شود:

1-     حساب کاربری غیرفعال است

2-     مدت عضویت کاربر به پایان رسیده است

3-     اجازه امانت برای کاربر وجود ندارد (به علت بدهی یا به علت عدم اجازه امانت)

4-     اجازه امانت مدرک وجود ندارد

5-     اجازه رزرو مدرک وجود ندارد

6-      مدرک مرجع می باشد و اجازه رزرو ندارد.

سیروس امیدی فر | ۱۶ تیر ۹۳ ، ۱۱:۴۵
۱۶ تیر۰۹:۵۹

مسیر دسترسی به این امکان برای عضو: امانت و رزرو--امانت های من -- امانت های جاری -- درخواست تمدید

مسیر دسترسی به این امکان برای کتابدار: امانت و رزرو--تمدید--درخواستهای تمدید

برای استفاده از امکان تمدید آنلاین، اعضای کتابخانه با چهار پیام روبرو می شوند. این چهار پیام بدین شرح است:

اولین پیام:

1-      تعداد دفعات تمدید این کتاب بیشتر از حد مجاز است و  شما بایددر موعد مقرر کتاب را تحویل دهید.

علت: این کتاب یک بار توسط شما تمدید شده است و دیگر امکان تمدید وجود ندارد.

دومین پیام:

2-     مدرک مورد نظر شما اجازه تمدید ندارد. لطفا نسبت به بازگشت آن اقدام نمایید.

علت: کتابدار باید در سامانه[در کاربرگه نسخ] تیک اجازه تمدید را درج کند تا شما اجازه تمدید را داشته باشید.

سومین پیام:

3-     درخواست شما با موفقیت ثبت شد، در صورت تأیید کتابدار کتاب شما تمدید خواهد شد و توسط یک پیام نتیجه آن به اطلاع شما خواهد رسید.

چهارمین پیام:

4-     کتاب مورد نظر شما توسط کاربر دیگری رزرو شده و امکان تمدید آن برای شما وجود ندارد.

برای استفاده از امکان تمدید آنلاین، کتابداران کتابخانه با سه پیام روبرو می شوند. این سه پیام بدین شرح است:

1-     مدت عضویت کاربر کمتر از 14 روز دیگر به پایان میرسد و امکان تمدید کتاب وجود ندارد، لطفا درخواست کاربر را حذف نمایید.

2-     درخواست کاربر مورد نظر با موفقیت تأیید شد.

3-     فرایند تایید تمدید مدرک با خطا مواجه شده است، لطفا مجددا تلاش کنید.

سیروس امیدی فر | ۱۶ تیر ۹۳ ، ۰۹:۵۹
سیروس امیدی فر | ۱۰ تیر ۹۳ ، ۱۵:۳۰
سیروس امیدی فر | ۱۰ تیر ۹۳ ، ۱۵:۱۸
سیروس امیدی فر | ۱۰ تیر ۹۳ ، ۱۵:۱۵